Ledig tjänst – Administratör

 

L&B Medical AB har 9 anställda i lokaler lokaliserade i Arninge industriområde, Täby. Vi har levererat avancerade medicintekniska produkter och engångsmaterial till hjälpmedelscentraler och till den svenska sjukvården i närmare 30 år och är ett grossistföretag som är specialiserade inom produktområden som hjälpmedel för funktionshindrade, patientidentifikation med id-band och skrivare, sterila säkerhetsprodukter, rena engångsprodukter som används inom operationsverksamheten, transportprodukter för neonatalbarn och förbrukningsartiklar runt barnavård.

Vi söker dig som administratör för orderhandläggning, inköp och kundsupport med teknisk förståelse i grunden. I rollen ingår kundkontakt i växel, support och orderuppdateringar både mot kund och leverantörer. Vi arbetar med högkvalitativa produkter och sätter vi stor vikt på produkt- och servicekvalité.

Vid tillsättning av denna tjänst lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att du ska trivas i denna roll behöver du vara hjälpsam, servicemedventen samt ha ett gott initiativtagande. Du är flexibel, ordningsam och har en hög arbetsmoral. Som person värdesätter du noggrannhet och kvalité i ditt arbete.

Beskrivning av tjänsten

Som administratör inom kundtjänst och orderservice ansvarar du för kontakt och första linjen support till kunder. Du kommer att arbeta med orderregistrering, fakturahantering, planera leveranser, underhåller artikelregister och gör inköp samt håller kontakt med medarbetare, kunder och leverantörer. Du kommer främst att arbeta i microsoft office samt affärssystemet Visma.net. Vi ser att du är intresserad av att utveckla och upprätthålla ett väl fungerande system med god struktur och effektiva flöden. Du är systematisk, tekniskt intresserad och har god förmåga till samarbete samtidigt som du kan arbeta självständigt. Vi ser tjänsten som en långsiktig anställning.

Meriterande är om du är kunnig inom affärssytemet Visma.Net, medicintekniska direktivet och arbete med verksamhetssystem.

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Orderhandläggning
  • Inköpsplanering och inköp
  • Fakturahantering
  • Kundsupport
  • Artikel-, kund och leverantörsregistervård
  • Skapande och upprätthållande av beställningsformulär
  • Övriga arbetsuppgifter inom kundtjänst och orderhandläggning 

Kvalifikationer

  • Goda kunskaper runt orderhantering och inköp
  • God kommunikativ förmåga
  • Tekniskt och logiskt lagd
  • Systematisk och ordningsam
  • Flytande svenska i tal och skrift samt god engelska
  • Mycket god datorvana

      

Omfattning

Heltid med 6 månaders provanställning
Arbetstid måndag – torsdag: 08.00-17.00
Arbetstid fredagar: 08.00-15.00

 

Lön

Månadslön enligt överenskommelse

 

Information och ansökan

Intervjuer och urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen med din ansökan till ansokan@lbmedical.se

 

 

Vill du veta mer om produktsortimentet?

www.lbmedical.se

 

 

Genom att sända personuppgifter till ovanstående mailadress godkänner du att vi spar dessa under rekryteringsprocessen (dock högst 6 månader), vi raderar sedan uppgifterna senast 1 månad efter rekryteringsprocessens slut.