Vi söker just nu två nya medarbetare till vårat kontor i Arninge, Täby strax norr om Stockholm.

Se de två flikarna för respektive tjänstebeskrivning.

Välkommen med din ansökan!

 

Ledig tjänst – Produktansvarig säljare för eldrivna rullstolar

 

L & B Medical AB är en del av koncernbolaget L&B Medical AS som består av flera bolag som är verksamma inom medicinsk teknik och sjukvårdsprodukter i Norge och Sverige. Koncernen omsätter ca 70 milj. SEK.

 

Vi har levererat avancerade medicintekniska produkter samt engångsmaterial till hjälpmedelscentraler och till den svenska sjukvården i närmare 30 år. Vi är ett grossistföretag som är specialiserade inom produktområden som hjälpmedel för funktionshindrade, patientidentifikation, ID-band & Skrivare, operationsinstrument, sterila säkerhetsprodukter och rena engångsprodukter som används inom operationsverksamheten.

 

Arbetsuppgifter
Du kommer arbeta med högkvalitativa eldrivna rullstolar.
Vi söker en säljare som kan och brinner för området hjälpmedel och som kan ingjuta förtroende och kunskap hos kunderna.
Mycket av arbetet görs ute hos kund i mötet med hjälpmedelsexpert, tekniker och inköpare på hjälpmedelscentraler.
Det är i huvudsak ett befintligt kundunderlag och produkterna är välkända och håller en mycket god kvalitet.
Du arbetar självständigt genom att initiera, planera och utföra visningar, kundbesök, mässor samt utbildningar i hela Sverige.
Upphandling är en viktig del av försäljningen där du kommer att ansvara för allt produktrelaterat vid skapande av anbud.
Du har även ett produktansvar gentemot leverantörer.
Lämplig bostadsort är Stockholm med omnejd. I tjänsten ingår resor och övernattningar ca 50 % i hela Sverige.
Du har din arbetsplats på kontoret i Täby och rapporterar direkt till VD.

Vem är du?
Vi söker dig med starkt engagemang och kunskap inom området. Vi vill att du visar pålitlighet och flexibilitet.
Du skall trivas med att arbeta självständigt. Som person är du positiv, utåtriktad, förtroendeingivande och fokuserad. Du har en teknisk och logisk nyfikenhet som underlättar i denna roll, och du har ett genuint intresse av support och är en duktig relationsbyggare med stort kundfokus.
Rollen är självständig varför du är van vid att ta egna initiativ och arbeta på egen hand men även i team.

Du har erfarenhet från försäljning inom hjälpmedel och/eller en bakgrund inom hjälpmedel.
Du har goda kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift.
Körkort och Office-kunskap är ett krav.

Företaget erbjuder en kreativ miljö med korta beslutsvägar och med stort utrymme för egna initiativ.

Information och ansökan
För mer information om tjänsten samt ansökan är du välkommen att kontakta Cecilia Jegander,
rekryteringskonsult , Rekryteringsspecialisten AB.
Kontaktuppgifter: mobil Cecilia 073-973 83 01
e-post: jegander@rekryteringsspecialisten.se
Se även originalannons här: https://rekryteringsspecialisten.positionett.se/assignment.php?id=427#top

 

Vill du veta mer om produktsortimentet?

www.medicalmarket.se

www.lbmedical.se

Ledig tjänst – Anbuds- och inköpsansvarig

 

L & B Medical AB är en del av koncernbolaget L&B Medical AS som består av flera bolag som är verksamma inom medicinsk teknik och sjukvårdsprodukter i Norge och Sverige. Koncernen omsätter ca 70 milj. SEK.

 

Vi har levererat avancerade medicintekniska produkter samt engångsmaterial till hjälpmedelscentraler och till den svenska sjukvården i närmare 30 år. Vi är ett grossistföretag som är specialiserade inom produktområden som hjälpmedel för funktionshindrade, patientidentifikation, ID-band & Skrivare, operationsinstrument, sterila säkerhetsprodukter och rena engångsprodukter som används inom operationsverksamheten.

 

Arbetsuppgifter
Bevaka, koordinera och ansvara för inlämning av anbud på upphandling till kommuner och landsting.
Igångsättande, sammanställning, implementering samt uppföljning av avtal med intern och extern rapportering av resultat.
Artikelunderhåll i interna samt externa datasystem.
Inköp samt orderregistrering.
Framställning samt uppdatering av dokumentation.
Underhåll och behandling av verksamhetssystem.

Vem är du?
I denna tjänst söker vi någon med god förmåga att driva, planera, koordinera samt slutföra projekt med hög kvalité och bibehållen ordning på detaljerna även med stundtals många sammanfallande fasta deadlines.
Du skall he en mycket god it-vana, framför allt excel men även ha en god förståelse och förmåga att lära dig nya system.
Någon form av upphandlingserfarenhet från att lämna anbud inom ramen för LOU är meriterande.
Inköpserfarenhet och juridiska erfarenheter är meriterande.
Du skall vara strukturerad och noggrann samt vara van att ha många bollar i luften.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Tjänsten är heltid och arbetsplatsen blir vårat kontor i Arninge, Täby mellan Stockholm och Norrtälje.

 

Information och ansökan
För mer information om tjänsten samt ansökan är du välkommen att kontakta Cecilia Jegander,
rekryteringskonsult , Rekryteringsspecialisten AB.
Kontaktuppgifter: mobil Cecilia 073-973 83 01
e-post: jegander@rekryteringsspecialisten.se
Se även originalannons här: https://rekryteringsspecialisten.positionett.se/assignment.php?id=429#top

 

Vill du veta mer om produktsortimentet?

www.medicalmarket.se

www.lbmedical.se